TORUŃ 30 KWIETNIA - 3 MAJA

Dzięki zaangażowaniu dziewczyn z Torunia to był bardzo udany wyjazd.

Pierwszego dnia miałyśmy wykład w średniowiecznej kamienicy pt.: "Spacerkiem po Toruniu". Poprowadził go dr Dariusz Rodzynkowski, który w sposób przystępny i niezwykle ciekawy przybliżył nam historię Torunia i, ściśle z nią związaną, historię Zakonu Krzyżaciego. Później zjadłyśmy typową ... włoską pizzę i ruszyłyśmy dalej spacerkiem po mieście i nad brzegiem Wisły.

Drugiego dnia wybrałyśmy się na majówkę "rowerową" na Barbarkę.

Ostatniego dnia, kolejna runda zwiedzania. Pani Anna Ziemlewska - muzealnik:)) - przeszła z nami po najciekawszych zakątkach, opowiadając bardzo ciekawie o architekturze, zwyczajach oraz średniowiecznych warunkach życia. Po skończeniu zwiedzania wdrapałyśmy się na wieżę Ratusza, aby to wszystko kontemplować z góry. Następnie poszłyśmy do muzeum piernika, mieszczącego się w kamienicy, która nalezała do rodziny Mikołaja Kopernika. Tam własnoręcznie upiekłyśmy pamiątkowe pierniki, poznałyśmy bogatą historię pierników, zobaczyłyśmy starodawne formy, a takze juz bardziej współczesne opakowania m.in. Katarzynek.

Nieco zmęczone... dotarłyśmy do zatłoczonego pociągu... przeciez kończył się długi majowy weekend.

Opiekę duchową nad Ośrodkiem Kulturalnym Antrejka sprawuje Opus Dei, prałatura personalna Kościoła Katolickiego